Методика за създаване на разгъвки на хартиени тримерни модели със сложна геометрия чрез използването на програми с отворен код и ресурси със свободен персонален и комерсиален лиценз

Автори

  • Kremena Tsankova Markova Technical University of Varna
  • Tihomir Atanassov Dovramadjiev Technical University of Varna
  • Ginka Velikova Jecheva Technical University of Varna

DOI:

https://doi.org/10.29114/ajtuv.vol2.iss1.67

Ключови думи:

Inkscape, Blender, 3D, хартия, модели

Абстракт

Създаването на разгъвки на хартиени тримерни модели със сложна геометрия изисква точност в процеса на проектиране. Постигането на това става, чрез използването на достъпни ресурси и съвременни технологични средства притежаващи необходимите технически и функционални възможности. Успешното реализиране на моделите става чрез използването на структурирана методика съдържаща проектиращи етапи, които са дефинирани в точна последователност. Настоящото изследване цели съзадането на разгъвки на сложни тримерни модели, като са обхванати етапите от осигуряването на достъпни ресусрси с персонален и комерсиален лиценз, които се трансформират в последователност до получаването на готовите варианти.

Изтегляния

Данни за теглене още не са налични.

References

<p>Alecu F. (2010). Blender Institute &ndash; the Institute for Open 3D Projects, Open Source Science Journal Vol. 2, No. 1, Economic Informatics Department, ASE Bucharest, Romania, p. 36 &ndash; 45.<br /> <br />Chopine A. (2011). 3D Art Essentials The Fundamentals of 3D Modeling, Texturing, and Animation, Elsevier, ISBN: 978-0-240-81471-1, USA, p. 249 &ndash; 252.<br /> <br />Cankova K., Dovramadjiev T. and Jecheva G. (2017). Computer parametric designing in Blender software for creating 3D paper models. ANNUAL JOURNALOF TECHNICAL UNIVERSITY OF VARNA. Vol.1 Issue 1. p. 77&nbsp; <a href="https://doi.org/10.29114/ajtuv.vol1.iss1.44" target="_blank" rel="noopener">Crossref</a><br /> <br />Chronister J. (2009). Blender 3D Basics 3rd Edition, Creative commons attribution-Non Commercial-share alike 3.0 Unported License, p.146.<br /> <br />Chronister J. (2011). Blender Basics 2.6 (4-rd edition). Cdschools eBook, p. 178.<br /> <br />Dovramadjiev T. (2015). "Modern accessible application of the system Blender in 3d design practice". International scientific on-line journal "SCIENCE &amp; TECHNOLOGIES". Publishing House "Union of Scientists - Stara Zagora", ISSN 1314-4111; p. 10 &ndash; 13.<br /> <br />Sonal D. Borhade, P. M. Jadhav (2016). Conversion of Bitmap Image to Vector Image for Image Processing Applications. International Engineering Research Journal (IERJ) Volume 2 Issue 2. ISSN 2395-162; India. p. 663-667.<br /> <br />Straub Raphael and PrautzschHartmut (2011). Creating Optimized Cut-Out Sheets for Paper Models from Meshes. Karlsruhe Reports in Informatics 36.Edited by Karlsruhe Institute of Technology, Faculty of Informatics, ISSN 2190-4782.<br /> <br />Wickes D. R. (2009). Foundation Blender Compositing, ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-1976-7, USA.<br /> <br />Xian-Ying Li 1 Chao-Hui Shen 1 Shi-Sheng Huang 1 Tao Ju 2 Shi-Min Hu 1(2010). _Automatic Paper Architectures from 3D Models. 1 TNList, Department of Computer Science and Technology, Tsinghua University, Beijing. 2 Department of Computer Science and Engineering, Washington University in St. Louis.</p>

Online sources (visited 2018)
Balbio V., Rachinskiy M., Topi T., Meta-Androcto. BoolTool Add-on. 2.7x License GPL. https://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Object/BoolTool
Blender software. About & License. https://www.blender.org/about/
DominecA. (Emu). Export: Paper Model (.svg) Add-on. Export printable net for paper modeling. License GPL. https://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Import-Export/Paper_Model
FontSpace.Licensed as: Freeware / Personal Use / Commercial Use:
- LadyTimeless (2005). Cats vs Dogs LT font. http://www.fontspace.com/ladytimeless/cats-vs-dogs-lt;
- WindWalker64 (1999).WWFloralCorner font. http://www.fontspace.com/windwalker64/wwfloralcorner;
- WindWalker64 (1999). WWFantasy font. http://www.fontspace.com/windwalker64/wwfantasy.
Inkscape software. About. https://inkscape.org/en/about/overview/
Molina C. Paper & Digital Artistry. http://carlosnmolina.com
Halbrook K.E. Create 3D paper sculpture jewelry, home decor and gifts. bayoudreamer.com/pdfs/paper_jewelry.pdf

Downloads

Публикуван

2018-06-30

How to Cite

Markova, K. T., Dovramadjiev, T. A., & Jecheva, G. V. (2018). Методика за създаване на разгъвки на хартиени тримерни модели със сложна геометрия чрез използването на програми с отворен код и ресурси със свободен персонален и комерсиален лиценз. ГОДИШНИК НА ТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ - ВАРНА, 2(1), 39–46. https://doi.org/10.29114/ajtuv.vol2.iss1.67

Брой

Раздел (Секция)

ОБЩО ИНЖЕНЕРСТВО

Подобни статии

1 2 3 4 5 6 > >> 

Можете също да прегледате стартирайте разширено търсене за подобни статии във връзка с тази статия.